When young Sara stumbles upon a bundle of old letters and drawings, she finds herself transported back to the 19th Century world of her ancestor David. 1810. David is a young conscript returning home from Napoleon's brutal Russian campaign. Forced to recognise that he has no future at home in the Swiss countryside, he sets off for North America in the hope of a better life.