A Holy Mess is about two young men, Simon and Oscar, both in their 20s, who have been a couple for three years. Together with their girlfriend, Cissi, they have bought a house in Bromma, outside Stockholm. One room has top priority: the nursery, because Cissi is nine months pregnant. But who is the father – Simon or Oscar? Nevertheless, come what may, they are going to start a family. They haven’t revealed the secret to their families yet, but they realise that they cannot keep it hidden anymore, and what time could be better to disclose the truth than Christmas night – the feast of tolerance, the day when everybody loves one another and is pleasant to each other, the birthday of Jesus.