June 1981. Ernest Krakenkrick and Bachir Bouzouk are two brilliant French army pilots. Following an unfortunate error during a centrifuge test, they lose a part of their intellectual potential. The army wants to keep them in the aviation sector and so they become baggage handlers at Orly Ouest airport. During their first day of work, the airport is attacked by a group of terrorists called the "Mustachios". Through a combination of circumstances, the two colleagues are the only people to have escaped from gas that has plunged everyone around them into a deep sleep. The police and the army will then count on this improbable duo to save the day.