Two completely different women – a prostitute and an avenger – are brought together by destiny to help each other come to terms with their pasts. After Marika kills a man in self-defence, she runs off to the nearby station and boards a train where she meets Jana, a quiet woman in her late thirties who is en route to her cottage deep in the mountains. This seems like a perfect chance for Marika to take refuge; however, there is something covert going on and the suspicion between the two women regarding their true intentions gradually builds up. While the picture is formally built as a thriller, the actual content is embellished with complex and shrewd psychological portraits of both heroines and placed in the social context of their destiny.