The most popular children's magazine in Yugoslavia was called Modra lasta (Blue Swallow). In 1969, it created Lastan. For hundreds of thousands of children Lastan was a mythical hero who helped unhappy and confused little souls. Each child imagined him differently and felt confident to share with him what they could not confess to anyone else: Dear Lastan, I kissed him, am I pregnant?; Dear Lastan, I fell in love with a boy from my class... For decades Lastan was a legend and the best kept secret in journalism. This film, for the first time after almost five decades, reveals his true identity.