Sébastien, a French white boy, is forced to move with his family to a banlieu neighborhood due to economic problems. He meets and becomes friends with Pierre a young Cameroonian, who will act as a buffer between the white boy and his African friends who are hostile and very suspicious of Sébastien. In the meantime Pierre is trying to find a job but he strongly feels that his future is back in Cameroon, back to his origins.