Alma, 20, works in a chicken farm by the village of Canet, in the province of Castellon, on the East coast of Spain. She has a profound connection with her dearly beloved Grandfather, despite the fact he stopped talking years ago. But when he starts to refuse food as well, Alma becomes obsessed with an idea: the only way to save her Grandfather is to recover the two-thousand-year-old olive tree that the family uprooted and sold 12 years ago against his will.