A rainy morning. Six armed men in disguise attack a bank in Valencia. Lead by a thief nicknamed El Uruguayo, the group’s mission seems cut and dry: to clear out the most safe deposit boxes possible and to escape out a tunnel that was dug out in one of the bank’s offices which leads to an abandoned subway line. The details of the robbery shake the Government elite to its core. Ferrán, the president’s chief of staff, is surprised to discover that it is actually an operation organized by a faction within his own party in order to get their hands on the contents of Box 314 that belongs to Gonzalo Soriano. A former member of the party who is now in a coma after an accident, Soriano had deposited certain compromising documents in the safe deposit box. A thief with experience in this type of attack was hired to undertake the fake robbery: El Uruguayo. The assailants are unable to escape via their planned route because the heavy rains have flooded the subway tunnel. Under the increasingly heavy pressure from the security forces who don’t seem to have gotten instructions to allow them to escape, the assailants decide to use every trick possible to get out of the bank without anyone ever discovering what’s in the box.