The way of the eagle is to raise two chicks. The stronger is destined to live. Man also has his ways, often to hurt those closest to him. Lukas suffers of a father who has withdrawn since the loss of his wife. Our eagle’s story begins in the nest. The first-born chick pushes his brother to a certain death. The chick is found by Lukas. Naming him Abel, Lukas cares for the creature in secret.