When Ursli receives the smallest bell, the other children make fun of him and call him "Schellen-Ursli". He decides to climb the mountain, through snow and ice, night and fog, to get the big cowbell from the alpine cabin of his parents. There he and his family spend every year their summer, together with their animals. It is a thrilling adventure and he has to overcome many dangerous situations to get this huge bell out of the cabin and back to the village.