Valentin recieves an alarming call from his best friend Theo, whom he gave the keys to his new and much too expensive house, to spend a night with the waitress Mörli. Theo's – best selling novelist, chess player and not in the best health – and his wife Katja's marriage is running into trouble for a while already. Therefore some diversion with Mörli is a good idea – according to Valentin. So far, so good. But when Valentin get's to his house, it is lying in darkness, Theo is panicking, somebody is dead and of course nothing is as it seems...