Old party treasurer, Luis Barcenas, is transferred from the prison to court in order to testify. Up until now, he's denied any connection with the so-called Barcenas Paper's which proof the existence of an unofficial accounting system inside the conservative Spanish party. However, after 18 days in prison, he decides to change his statement. This films portrays what happened that day in that court room.