A small unit of soldiers is positioned on a ridge overlooking the Kajaki dam. A three-man patrol sets out to disable a Taliban roadblock. In a dried out river bed at the foot of the ridge, one of the patrol detonates a land mine, blowing off his leg and setting into motion a desperate rescue mission.