Based on a true story, Hans Fallada’s powerful and redemptive novel, written shortly after the Second World War, describes a city paralyzed by fear. Otto and Anna Quangel are an ordinary couple living in a shabby apartment block in Berlin trying, like everyone else, to stay out of trouble under Nazi rule. But when their only child is killed fighting at the front, their loss propels them into an extraordinary act of resistance. They start to drop anonymous postcards all over the city attacking Hitler and his regime. If caught, it means certain execution. Soon their campaign comes to the attention of the Gestapo inspector, Escherich, and a murderous game of cat-and-mouse begins. But the game serves only to strengthen Otto and Anna’s sense of purpose, and slowly their drab lives and marriage are transformed as they unite in their quiet but profound rebellion.