A feature-length documentary film in four parts, the parts constitute a film portrait of John Berger, the British writer and thinker. In 1973 Berger abandoned the metropolis to live in the tiny Alpine village of Quincy. He realized that subsistence peasant farming, which had sustained humanity for millennia, was drawing to an historical close. He determined to spend the rest of his life bearing witness to this vanishing existence, not least by participating in it. This documentary portrait places Berger in the rhythm of the seasons in Quincy, with the four parts of the film each addressing different strands of Berger's life and work.