After the end of the Cold War the best code-breaker the US ever had develops a digital spying tool. It can track every electronic signal on earth, filter it for targets, render results in real-time while respecting privacy. The tool is perfect except for one thing: it is way too cheap. Therefore NSA leadership kills it – 3 weeks prior to 9/11. This is the story of former Technical director of NSA, Bill Binney, and a program called ThinThread.