Marianne Brunner, 39-year-old housewife, lives with her husband Paul and their daughter Yvonne in a middle-class neighborhood in Switzerland. Everyday routines govern their lives until one day Marianne wins 2.9 million Swiss francs in the lottery. The initial belief that the money can be kept secret from friends and neighbors soon disappears with the desire to use it to make up for the things in life that they have missed. News of their presumed luck spreads like a cancerous growth, throwing the overtaxed family into a vortex of illusions, envy and malice.