Based on the bestselling cult novel by Tom McCarthy, the plot follows a young man who tries to reconstruct his past out of fragmented memories. His obsessive efforts are funded by a large financial settlement for an accident he cannot remember, but neither his friends nor he can anticipate the extremes he will go to in realising his quest.