Like most filmmakers in pursuit of their dream, Vlado has to overcome obstacles. Battling cancer at the age of 26, the loss of his prematurely born son David, the death of dear friends, small financial mean - but Vlado never loses focus and manages to premiere his first feature film on his 40th birthday. Blockbuster tells the story from script to the big silver screen with the help of a great crew and spectacular Austrian A-list actresses and actors.