Amor Impossível is loosely based on a real story. With a double narrative arc, it tells the story of a teenage girl, Cristina, who disappears mysteriously. Her boyfriend Tiago believes she has been kidnapped – a theory that police investigators (and clandestine lovers) Madalena and Marco find hard to believe.