A young man's mythical quest for a stone that fell from the sky. He searches, stumbles and suffers as he traverses the sadistic universe of Northern Europe, finding redemption only on the very edge of madness. Beyond Sleep is based on the Dutch iconic novel Nooit meer slapen by W.F. Hermans, which has sold more than two million copies.