An elderly couple lives out their lives on an isolated hill. Evangelina has been fading away for a very long time. On this particular night, Amancio quietly makes her company, with words and whispers, through the dark hours until the break of day, the moment of her death. Now utterly alone, Amancio takes charge of the various tasks for her burial. His actions are gradually infused with the power of ritual, as he comes to embrace solitude and loss. At the end of the day, Amancio carries Evangelina to her grave and lowers her into the ground. He shovels the dirt back into the pit and takes leave of his life companion, now resting beneath the earth.