In a fantastical world, Mune, a mischievous faun, is chosen to be the Guardian of the Moon: the one who brings about the night and watches over our dreams. But catastrophes occur and the underworld demon steals the Sun. With the help of Sohone, proud Guardian of the Sun, and fragile Glim, Mune embarks on an extraordinary quest that will make him a legendary guardian!