The Palio is the oldest horse race in the world, and turns the Italian city of Siena into a high-stakes battleground of strategy, intrigue, and simmering machismo. In the eye of the storm stand the jockeys – adored if they succeed, despised if they fail. "Palio" follows the legendary maestro Gigi Bruschelli, winner of 13 races and master of the intrigues that surround the Palio, and his former protégé Giovanni Atzeni, a handsome young contender driven by a fearless passion to become number one. This heart-racing new film exposes the notoriously closed world of this ancient race and the larger-than-life personalities of those involved in an epic and cinematic tale of Italian life in microcosm.