Focus on Infinity is an essayistic journey to people, machinery and locations connected to the origins of our cosmos and existence. It is a personal and intuitive exploration of the roots and boundaries of our imagination, shaped as it is by what we perceive with our senses. The changing relationship between the sciences, philosophy and religion plays a key role here.