In the 80s, in the twilight of communist Romania, "Dallas" is the only American show allowed on TV. It offers a vision of wealth and glamour that captures the imagination of millions. Among them are Ilie and his daughter Livia. He is a small-time criminal and aspiring capitalist; she is in love with the show’s handsome leading man, Patrick Duffy. After communism falls, Ilie builds the Hotel Dallas, a life-size copy of the “Dallas” mansion. Livia immigrates to America, becomes a filmmaker, and directs a movie starring Patrick Duffy, as a man who dies in Texas and wakes up in Romania, in a hotel that looks just like home.