John Gruber is in his mid thirties, an egocentric, living life in the fast lane and sparing no expense. But all of a sudden he is thrown off track by a cancer diagnosis and by the person who unwillingly delivers the news: Sarah, a DJane from Berlin, who is not his type at all. Feelings just aren't Gruber's cup of tea and now, without having asked for them, he has more than ever before.