François and Charlotte manage a seaside, gastronomic hotel-restaurant together, but their marriage is not in a good state. François, a relentless obsessive, wants his Michelin Guide star, whereas Charlotte, hitting forty, dreams only of having a first child. This already complicated situation literally explodes the day that Charlotte's former husband, Alex, whom everyone thought was killed in the horrendous tsunami in 2004, arrives on the scene.