The film tells the story of the banishment from paradise, which in the case of Andreas and Stefan is a cosy house amidst nature. Andreas and Stefan are artistic, culturally interested people, who love nature and own a stray cat called Moses. The only question is: Does Stefan bear a secret, he doesn't share with anyone? An inexplicable fit of rage brings discord to paradise, happy everyday life has become challenging.