For Lora, growing up in a Bulgarian village is a mixture of monumental tedium and hesitant desire. Her existence is determined by rigid religious and social customs, until a radical break drives her to the borders of the small community and beyond. The director captures the claustrophobia of a small town and the vastness of a clever young woman’s emotional world in images which remain with the viewer long after the credits have rolled.