12-year-old Ali lives an austere life in the Anatolian countryside. He’s saving up his hard-earned money for his big dream: a brand-new, blue bicycle. When Elif, the girl he is secretly in love with, becomes the victim of a great injustice at school, Ali takes up the passionate fight for democracy and against a system stuck in its ways.