When the unforgiving forces of nature take their toll on humans and animals. The unexpected return of snow devastates the nomad family’s livestock. 11-year old Sukbhat is forced to leave his childhood behind. Now the hopes of the family rely on the young boy who should tame and race the wild horse. An intense relation between father, son and their wild horse shows how nature overwhelms and influences human beings. Nobody remains unscathed after being confronted with the powers of the steppe.