Andy devotes his days and nights to looking for a lesbian wife of convenience who could possibly bear his child; from online search to underground marriage markets, he is meeting all sorts of girls. Cherry has already married a gay man, but the quest for a baby proves to be a far more complex challenge. Will Andy and Cherry deny their own happiness and sexual orientation to satisfy their parents’ wishes? Inside The Chinese Closet follows Andy and Cherry in their search. Along the way, they clash with their parents’ hopes, their love partners and the partners of convenience. It is through these encounters that the film lays bare the challenges that confront gay people in China today.