This examination of Robert Mapplethorpe's outrageous life is led by the artist himself, speaking with brutal honesty in a series of rediscovered interviews about his passions. Intimate revelations from friends, family, and lovers shed new light on this scandalous artist who ignited a culture war that still rages on.