Behind this evocative name lies an orchestra of young Swiss people who make a lasting impression with every performance. Their adventure is driven by trips to Japan, Brazil and concerts at the Montreux Jazz Festival, a real world tour to the sound of music during which childhood gradually gives way to adulthood. The film follows some of these young musicians in the making, from orchestra rehearsals to the first stop on their tour in Japan. When they reach the age of 18, they must surrender their place to a younger musician, in a never-ending cycle that makes the Swing Kids a forever-changing group.