Mira, a young Swiss in search of her roots, travels to Iraqi Kurdistan, where she is confronted with terrorism, war crimes and street justice, but also with love. The film depicts two of life’s tragedies: not having our wishes fulfilled and having them fulfilled. A journey to the breathtaking landscapes of Kurdistan, but also into the political reality of a region full of conflicts. We hear about it daily, but the film brings us a totally new perspective.