Life stories of the inhabitants of a Scottish town were incorporated into the screenplay, after which they played themselves. The arrival of a stranger, the young fugitive Bodkin Ras (played by Sohrab Bayat, the only real actor), worries them. Who or what is he fleeing? And how dangerous is he?