Robert Lachmann was a German-Jewish ethnomusicologist. In the 1930s, his radio show "Oriental Music" explored the musical traditions of Palestine and included regular live performances by musicians from different ethnic and religious groups. Inspired by Lachmann’s musicological studies, Palestinian artist Jumana Manna travels through Israel and the Palestinian territories of today with recordings from the programme. What do these songs sound like now when performed by Moroccan, Kurdish, or Yemenite Jews, by Samaritans, members of the urban and rural Palestinian communities, Bedouins and Coptic Christians?