Fifteen–year-old John Cleaver is dangerous, and he knows it. He’s obsessed with serial killers, but really doesn’t want to become one. Terrible impulses constantly tempt him, so for his own sake, and the safety of those around, he lives by rigid rules to keep himself “good” and “normal”. However when a real monster shows up in his Midwestern hometown he has to let his dark side out in order to stop it – but without his rules to keep him in check, he might be more dangerous than the monster he’s trying to kill.