One of the most ancient cultures on our planet is undergoing a major change. The Ju/Hoansi Bushmen in Namibia are not allowed to hunt anymore and need to converge with our so called “civilized” lifestyle. For the first time the Ju/Hoansi Bushmen travel through the Kalahari and then right into the heart of Europe. What starts as a look at their fascinating culture becomes an even more fascinating look at our Western lifestyle. A warm and humorous reflection of our habits through the eyes of people who are about to give up their million year old traditions.