This version establishes a dramatic connection with Great Ormond Street, the world famous children's hospital that has become irrevocably associated with Peter Pan. The story will be retold through the imagination of a young girl named Lucy who is about to receive hospital treatment for a serious heart condition. This is Lucy's version of Peter Pan, the startling fantasy of a brave, imaginative and utterly modern young girl who fears her illness might mean that she, like Peter Pan, may never grow up. Lucy dreams this version of Peter Pan into existence after reading the novel late on the night before her operation, when her weakened heart is already beginning to fail. This is why she identifies with it so deeply, why her imagination works upon it so powerfully - and why we care so much about her story.