Born to be Blue is not a traditional biopic but a reimagining of jazz trumpeter Chet Baker's life in the 60s. When Chet stars in a film about himself, a romance heats up with the African American female lead, Jane. Production is shelved when Chet's past comes back to haunt him and it appears he will never play music again but Jane challenges him to stay clean and mount a musical comeback against all odds.