Aurélie is a waitress in hotel restaurant in Corrèze. She divides her time between her work, the birdwatching club, the elderly man she cares for, and her mother, with whom she lives. Subdued, fragile, she waits for something to happen in her life. One day jour, François, a charming and mysterious traveling salesman takes an interest in her.