Maxime Belloc is a great football player, the best goal-kicker of the championship. Lashing out in a moment of anger, he breaks his leg... His agent obliges him to "take a rest", which leads him to convalesce at his father's place. Maxime hasn't spoken to his father for fifteen years. Back home, to his great surprise, Maxime rediscovers his values... and his family!