Vincent Machot knows his life by heart. He shares it between his hair dressing salon, his cousin, his cat, and his too-invasive mother. But life sometimes holds surprises, even for the most prudent of people... He crosses paths with Rosalie Blum by accident. She is a mysterious and solitary woman whom he is sure he has already met. But where? Intrigued, he decides to follow her everywhere, in the hope of knowing more about her. He has no idea that this tailing will lead him into an adventure full of unexpected events, during which he will discover characters as whimsical as they are endearing. One thing is for sure: Vincent Machot's life will change...