Mardi, a young parrot, lives on a idyllic island full of other animals, dreaming of a day when he can finally leave to discover the rest of the world. After a horrendous storm Mardi and his friends discover a strange creature washed up on the shore: Robinson Crusoe. It's up to Mardi and the other animals on the island to tame this new arrival. Mardi sees this as a chance for adventure, and maybe even to leave his island!