From the book "Voices from Chernobyl" (Nobel Prize for Literature 2015) by Svetlana Alexievich. This film does not deal with Chernobyl, but rather with the world of Chernobyl, about which we know very little. Eyewitness reports have survived: scientists, teachers, journalists, couples, children… They tell of their former lives, then of the catastrophe. Their voices become a long supplication. A rare visual experience, the film invites us to a journey into the human soul.