In the Tel Aviv airport departure hall, Fanny (83 years old) says goodbye to her daughter and grand-son who dropped her off. She's leaving for France, more specifically the Creuse region, which is hot and sunny, even in late summer. A taxi drops the old lady off near an overgrown path where she bumps into a 9 year old girl who, despite the season, is warmly wrapped up. The little girl leads her to a snowed-under park where, after a few turns, she finds a large house. That's when Fanny starts travelling back in time.