Florence Foster Jenkins follows her dream of becoming a celebrated opera singer with great tenacity despite one particular minor problem: the voice Florence hears in her head was divine, however to the rest of the world it sounds hilariously awful. At private recitals, her devoted husband and manager, St Clair Bayfield, a noble English actor, manages to protect his beloved Florence from said truth. But when Florence decides to give her first public concert at New York’s Carnegie Hall in 1944, St Clair realises he may have bitten off more than he could chew.