The film tells the story of Pedro Poveda (Raúl Escudero), a tenacious and innovative priest who opens paths in the field of education and in the defense of the rights of women in early twentieth century Spain. UNESCO recognized him in 1974 as "Educator and Humanist" and Pope John Paul II canonized him in 2003.